FAQ – Veelgestelde vragen

Bestellen:

1. Tot welk tijdstip kan ik nog bestellen om de order de volgende dag te ontvangen?

Het magazijn pakt bestellingen op werkdagen in tot 20:45. Voor afleveringen in Nederland gaan deze pakketjes vervolgens dezelfde dag nog mee met PostNL, waardoor die normaliter de volgende dag worden geleverd (exclusief zondag en maandag, want het magazijn is zaterdag en zondag gesloten). Voor België ligt de deadline op 14:45 om de aansluiting naar België te redden. PostNL levert ook op zaterdag (voor Nederlandse klanten), maar DPD levert alleen op maandag t/m vrijdag (voor Belgische klanten). Let op dat we ten allen tijde afhankelijk zijn van de pakketdiensten of het ook daadwerkelijk de volgende dag wordt geleverd. Daarnaast besteden wij ons magazijn uit aan een fulfilment bedrijf en ook zij kunnen een fout maken in het pickproces waardoor u de verkeerde producten krijgt geleverd of waardoor het pakket een dag later pas wordt aangeboden aan de pakketdiensten (fulfilment bedrijf werkt ons inziens marktconform qua foutmarge). Daarom hanteren wij het advies aan klanten hoe eerder u bestelt hoe beter. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld door vertraging in de levering door pakketdiensten of het fulfilment bedrijf.

2. Als ik een bestelling plaats en ik voldoe direct de betaling, wanneer kan ik mijn bestelling dan verwachten?

Wanneer wij uw betaling direct hebben ontvangen op werkdagen voor 20:45 (voor Nederlandse afleveradressen) of voor 14:45 (voor Belgische afleveradressen), dan zal de bestelling dezelfde dag nog worden aangeboden aan PostNL of DPD. Het magazijn werkt van maandag t/m vrijdag, dus bestellingen die zaterdag of zondag binnenkomen worden maandag ingepakt en meegegeven aan de pakketdiensten. Let op dat we ten allen tijde afhankelijk zijn van de pakketdiensten of het ook daadwerkelijk de volgende dag wordt geleverd. PostNL levert ook op zaterdag (voor Nederlandse klanten), maar DPD levert alleen op maandag t/m vrijdag (voor Belgische klanten). Daarnaast besteden wij ons magazijn uit aan een fulfilment bedrijf en ook zij kunnen een fout maken in het pickproces waardoor u de verkeerde producten krijgt geleverd of waardoor het pakket een dag later pas wordt aangeboden aan de pakketdiensten (fulfilment bedrijf werkt ons inziens marktconform qua foutmarge). Daarom hanteren wij het advies aan klanten hoe eerder u bestelt hoe beter. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld door vertraging in de levering door pakketdiensten of het fulfilment bedrijf.

3. Waarom heb ik geen orderbevestiging ontvangen?

Soms kan het voor komen dat de orderbevestiging in de ongewenste e-mailbox (SPAM) terecht komt. We willen u dan ook vragen om ook in deze map te kijken.

4. Waar kan ik terecht met mijn vragen en hoe kom ik in contact met de klantenservice?

We zijn elke werkdag van 8:30 tot 17:00 bereikbaar via de chat op de website en op telefoonnummer +31(0) 85 2500 152. Tevens zijn we bereikbaar op het volgende e-mailadres: klantenservice@noodverlichtingled.nl. We streven er naar om elke werkdag voor 17.00 de e-mails van dezelfde werkdag te beantwoorden. U hoeft dus nooit lang te wachten op een antwoord.

5. Kan ik een order annuleren of wijzigen?

U kunt een order annuleren of wijzigen door contact op te nemen met de klantenservice via klantenservice@noodverlichtingled.nl.

Prijzen en betaling:

1. Hoe kan ik betalen?

U kunt bij ons op de website betalen door gebruik te maken van iDeal, Bancontact/Mistercash, Sofortbanking of op basis van bankoverschrijving.

2. Is er nog een korting mogelijk?

Wanneer u een bestelling wil plaatsen van €1000,00 incl. btw of meer, dan kunnen we u een extra korting aanbieden. U kunt de kortingscode of een prijsopgave op maat aanvragen via klantenservice@noodverlichtingled.nl. U kunt ook gebruik maken van de offerteaanvraag op onze website. Alle producten kunnen dan in de winkelmand worden geplaatst, maar in plaats van betalen kunt u dan kiezen voor ‘offerteaanvraag’. U ontvangt dan bijna altijd dezelfde werkdag voor 17:00 (en anders binnen 24 uur) een prijs op maat.

3. Kan ik grotere aantallen afnemen of als tussenhandel inkopen?

Het is mogelijk om grotere aantallen af te nemen of als wederverkoper in te kopen. Voor meer informatie hierover kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@noodverlichtingled.nl.

4. Kan er ook besteld worden en na levering pas betaald worden?

Uw order wordt verzonden nadat we de betaling hebben ontvangen.

5. Als ik per bankoverschrijving betaal, wordt de order dan ook dezelfde dag verzonden?

Als u per bankoverschrijving betaald, dan kan het soms een werkdag duren voordat de betaling verwerkt is en zichtbaar is bij ons. Mocht u de producten met spoed nodig hebben, dan kunt u ons ook een betalingsbewijs (printscreen) opsturen, zodat uw order alvast verzonden kan worden.

6. Kan ik eerst een offerte opvragen?

U kunt een prijsopgave op maat aanvragen via klantenservice@noodverlichtingled.nl. U kunt ook gebruik maken van de offerteaanvraag op onze website. Alle producten kunnen dan in de winkelmand worden geplaatst, maar in plaats van betalen kunt u dan kiezen voor ‘offerteaanvraag’. U ontvangt dan bijna altijd dezelfde werkdag voor 17.00 (en anders binnen 24 uur) een prijs op maat.

7. Kan ik ook met een creditcard betalen?

Dit is momenteel nog niet mogelijk, maar we hopen de mogelijkheid op korte termijn wel aan te kunnen bieden.

8. Zijn de genoemde prijzen op de website inclusief of exclusief btw?

De genoemde prijzen op de website zijn inclusief btw.

Voorraad en verzending:

1. Zijn alle producten op voorraad?

In principe zijn alle producten op de website voorradig, tenzij anders vermeld. Het kan sporadisch voorkomen dat u een melding krijgt dat u maar een beperkt aantal kunt invullen bij een product. Dit is dan omdat de voorraad niet meer voldoende is.

2. Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten naar een adres in Nederland zijn €4,95. De verzendkosten naar een adres in België zijn €7,95. De verzendkosten naar adressen in Europa of buiten Europa worden per adres op basis van gewicht en afmetingen bepaald.

3. Is het mogelijk om de order af te halen?

Het is mogelijk om een order af te halen. Dit kunt u doen door te kiezen voor ‘afhalen’ bij het plaatsen van uw order. We willen u tevens vragen om ons per e-mail of telefonisch op de hoogte te stellen dat u de order komt afhalen. We zullen er dan voor zorgen dat de order klaar staat en dat u deze direct mee kunt nemen. Houdt er altijd rekening mee dat u minimaal twee uur nadat u van ons persoonlijk de ophaalcode heeft ontvangen terecht kunt voor het afhalen, gezien de verwerkingstijd van de order.

4. Verzenden jullie ook naar landen buiten Nederland en buiten Europa?

We verzenden naar alle landen buiten Nederland. De verzendkosten naar adressen in Europa of buiten Europa worden per adres op basis van gewicht en afmetingen bepaald.

5. Met welke koeriersbedrijf wordt mijn pakket geleverd?

In Nederland wordt uw pakket met PostNL geleverd en in België wordt uw pakket geleverd met DPD.

6. Leveren jullie ook op zaterdag?

PostNL levert in Nederland op zaterdag de pakketten af. In België worden de pakketten door DPD niet op zaterdag afgeleverd en zult u zodoende uw bestelling van vrijdag op maandag ontvangen.

7. Ik heb maar een gedeelte van mijn order ontvangen, wat nu?

Het komt heel regelmatig voor dat uw order in meerdere pakketten vervoerd wordt, gezien het gewicht of de grootte van het pakket. Hierbij kan het voorkomen dat er één van de twee pakketten in het sorteringsproces vertraging heeft opgelopen en de volgende dag alsnog wordt afgeleverd. Mocht u hier vragen over hebben, dan kunt u contact opnemen over de levering van uw order via klantenservice@noodverlichtingled.nl. Ook kunt u de levering volgen via de traceercodes die u heeft ontvangen per email.

Overige vragen:

1. Wat is de garantietermijn op de producten?

Particuliere klanten krijgen 2 jaar garantie.

2. Wat is het aantal branduren van de LEDs in de armaturen?

Het aantal branduren van de lampen is gemiddeld 40.000 uur.

3. Wat moet ik doen als ik mijn producten retour wil sturen?

Wanneer uw bestelling niet aan uw verwachting voldoet of wanneer u bijvoorbeeld een andere armatuur wilt ontvangen, dan mag u contact opnemen via klantenservice@noodverlichtingled.nl. Zou u in deze e-mail dan aan willen geven wat uw naam en ordernummer is? Daarnaast is het belangrijk voor ons om te weten welke producten u retour gaat sturen en welke artikelen u graag terug zou willen krijgen. Ook wanneer u uw geld liever teruggestort ziet, dan kunt u dat in deze e-mail aangeven. De verzendkosten voor het retour sturen van de producten zijn voor u zelf, maar het opnieuw opsturen van producten neemt NoodverlichtingLED voor zijn rekening. Wij adviseren u het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren. Hiermee kunt u een eventuele vermissing claimen bij uw vervoerder.

4. Is het ook mogelijk om producten op maat te bestellen, bijvoorbeeld een specifiek armatuur?

We kunnen ook armaturen op maat produceren, maar hier zitten wel wat voorwaarden aan verbonden. Wanneer u hier meer informatie over wenst te ontvangen, dan kunt u contact met ons opnemen.

5. Ik heb na ontvangst van mijn order geconstateerd dat er een defect bij zit. Wat moet ik nu doen?

We willen u vragen om dan per e-mail te laten weten welke producten defect zijn. We zullen u dan zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 24 uur een reactie te geven om het samen op te lossen.

6. Kan ik een nul-factuur ontvangen, wanneer ik een zakelijke bestelling plaats vanuit België?

Wanneer u een geldig btw-nummer heeft en deze invoert bij uw adresgegevens, dan zal de website automatisch de btw verrekenen naar 0%.